تاریخچه ایران یاسا:
شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهامی عام) در تاریخ 7 آبان ماه 1347 با نام” شرکت سهامی کارخانجات تولیدی و صنعتی ایران یاسا” تحت شماره 11051 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران و متعاقباً طی شماره ثبت 6590 در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری شهریار به ثبت رسیده و در سالهای گذشته با تصویب مجامع عمومی فوق العاده صاحبان سهام نام آن به شرکت ایران یاسا تایر و رابر و نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته و در تاریخ 1382/06/02 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد. براساس موافقت صادره از وزارت صنایع، در تاریخ 1392/02/21 با ظرفیت اسمی 25،303،000 تن ظرفیت تولید شرکت در پروانه بهره برداری اصلاح شده و فعالیت مینماید.
شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهام عام) افتخار میکند به پشتوانه نیمقرن تجربه در صنعت تایر، به عنوان اولین تولید کننده انواع تایر و تیوب موتورسیکلت، دوچرخهای، اسکوتری، کشاورزی و انواع شیلنگ آب و گاز همواره به دنبال ارتقاء کیفیت و تولید محصولات متنوع و متناسب با نیاز بازار و مشتریان بوده است. فرایند کشف و بهره برداری از فرصتها به منظور خلق ارزش، دغدغه اصلی هر روزه مدیران ارشد این شرکت است تا از این طریق بتوانند به پایداری کسب و کار خود دست پیدا کنند و با دیدگاه استراتژیک، تسلیم شرایط تحمیلی نشده و با آگاهی از محیط بازار و نیازهای مشتری به همراه نگرش خلاقانه، فرصتها را مورد توجه قرار داده و اقدام به تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد نمایند.
سهم بازار گروه محصولات تایر و تیوب موتورسیکلت شرکت ایران یاسا 50 درصد، سهم بازار گروه محصولات تایر 65 درصد و برای محصولات تیوب را 39 درصد میباشد همچنین با اجرای طرح توسعهای که به زودی در این مجموعه به بهره برداری میرسد، سهم بیشتری از نیاز کشور توسط این شرکت تأمین خواهد شد. این شرکت از ابتدای بهرهبرداری تاکنون با شناسائی بازارهای صادراتی، بخشی از محصولات خود را به صادرات اختصاص داده است به نحوی که در حال حاضر علاوه بر بازار داخل کشور، محصولات شرکت به سایر کشورها از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، یمن، نیجریه، ترکیه و ترکمنستان صادر میگردد.
در راستای ضرورت پاسخگویی به انتظارات و نیازهای جدید بازار به عنوان یکی از دغدغههای مهم این واحد تولیدی، تحقیق و مطالعه در زمینه تغییرات تکنولوژی و محصولات بر اساس تغییرات پیوسته در تولید وسایل نقلیه جدید و نیاز بازار، با جدیت انجام میشود تا با تولید متنوع محصول، جذب فرصتهای جدید و حفظ سهم بازار خود در مقابل سایر رقبا شرکتهای رقیب خارجی و داخلی فراهم گردد. پایش مستمر و بازاریابی هدفدار به عنوان یکی از برنامههای مهم در دست اجرا شرکت میباشد تا با بهره گیری از اطلاعات جمع آوری شده در زمینههای ارتقاء کیفیت، تولید محصولات جدید و خودداری از تولید محصول خارج از تقاضا بخش تحقیق و توسعه شرکت اقدامات لازم را مبتنی بر این اطلاعات برنامه ریزی نماید.
ایران یاسا با اتکا به کـیفیت بالای محصولات تولیدی خود، دوره ضـمانت 1 سـاله را جهت محصولات تایر و تیوب برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده است که خدمات ارائه شده در دوره ضـمانت از طریق سـیستم خـدمات پس از فـروش ایران یاسـا در سراسر کشور قابل دسترس میباشد.