خبر

به دنبال توسعه صادرات در کشورهای حوزه CİS هستیم/ شرایط توسعه صادراتی برای شرکت ایران یاسا بیش از پیش فراهم است

عشاقی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک مطرح کرد؛

به دنبال توسعه صادرات در کشورهای حوزه CİS هستیم/ شرایط توسعه صادراتی برای شرکت ایران یاسا بیش از پیش فراهم است

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایران یاسا گفت: طبق آمارهای منتشر شده بیشترین سهم صادرات در کشور به تایرهای موتوری و دوچرخه ای تعلق دارد و بر این اساس ایران یاسا به عنوان قدیمی ترین شرکت توانسته است بیشترین سهم صادرات را در این بخش به خود اختصاص دهد. به گزارش روابط عمومی شرکت دانش بنیان ایران یاسا؛ علی عشاقی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک در مورد سیاست های این شرکت در حوزه توسعه صادرات انواع تایر و تیوب موتور سیکلت و دوچرخه، اظهار داشت: معتقدم بنگاه های تولیدی برای رهایی از محدودیت هایی که در بازارهای داخلی گریبان گیرشان شده، لاجرم باید به سمت توسعه صادرات روی بیاورند تا بتوانند از صرفه های اقتصادی که حاصل از مقیاس تولید بیشتر است بهره برداری کرده و بازارهای جهانی را برای رشد تولید داخلی آماده کنند. وی ادامه داد: بدون شک برای اینکه بتوانیم در حوزه صادرات نقش آفرینی کنیم باید شاخص ها و معیارهایی را ملاک عمل قرار دهیم؛ اولین شاخص مربوط به اخذ استانداردهای بین‌المللی برای محصولات تولیدی است و دومی باور رقابت پذیری در جمع مدعیان بازار در منطقه از طریق افزایش کیفیت محصولات و توسعه دانش طراحی تایر است. همچنین بحث دیگر ایجاد بسترهایی برای شناخت کافی از بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام شده برای رقابت پذیر شدن محصولات در مواجهه با بازارهای جهانی است. مدیرعامل ایران یاسا تاکید کرد: طبق آمارهای منتشر شده بیشترین سهم صادرات در کشور به تایرهای موتوری و دوچرخه ای تعلق دارد و بر این اساس ایران یاسا به عنوان قدیمی ترین شرکت توانسته است بیشترین سهم صادرات را در این بخش به خود اختصاص دهد.
عشاقی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های مهم خانواده ایران یاسا توسعه صادرات است، گفت: در این شرکت دیگر نگرش سنتی به بازارهای جهانی دنبال نمی شود. شاید در سنوات گذشته عمده ترین سهم صادرات مربوط به افغانستان بوده باشد، اما در حال حاضر به دنبال این هستیم که با مدل های جدیدی در حوزه CIS و بخش آفریقا و سایر کشورهای هدف صادرات داشته باشیم و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد توسعه صادرات محصولات شرکت در کشورهای هدف باشیم. وی با بیان اینکه شرکت ایران یاسا نسبت به گذشته با مشکلات کمتری در خصوص تخصیص ارز مواجه است، بیان کرد: این شرکت با توجه به صادرات قابل توجه محصولات خود توانسته است ارز مورد نیاز خود را از محل ارز صادراتی تامین نماید و این مهم یکی از مزیت های شرکت ایران یاسا محسوب می شود. مدیرعامل شرکت ایران یاسا ادامه داد: طبیعتاً زمانی که بازار برای ما آماده است بحث افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت تمام شده یکی از رویکردهای مهم شرکت است. همچنین بحث شناخت رقبا در بازارهای جهانی جزو مواردهای بسیار مهم این شرکت است که هم اکنون در اولویت های کاری ما قرار دارد. عشاقی با بیان اینکه در توسعه صادرات به دنبال شناخت رقبا در کشور های هدف هستیم، گفت: برندسازی و معرفی محصولات از طریق تبلیغات در کشورهای هدف جزو برنامه های مهم شرکت ایران یاسا است و این موضوع یکی از ارکان خط مشی شرکت می باشد. مدیرعامل شرکت ایران یاسا در پایان خاطرنشان کرد: این شرکت همیشه سعی کرده از تمام ظرفیت های قانونی با اخذ مجوزهای لازم که برای صادر کننده ها در نظر گرفته شده به خوبی استفاده کند.